Алгоритм роботи вчителів та класних керівників
в режимі дистанційного навчання на період карантину
в Руськокомарівській ЗОШ І-ІІІ ступенів
У зв’язку із введенням загальнонаціонального карантину відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №211 від 11.03.2020 року “Про запобігання поширенню на території України коронавірусу COVID-19” у закладах освіти потрібно забезпечити дистанційне оволодіння програмовим матеріалом. Тому адміністрацією Руськокомарівської ЗОШ І-ІІІ ступенів було прийнято рішення з 17 березня 2020 року перейти на дистанційну форма навчання в соціальній мережі VIBER(Вайбер) як найпоширенішій серед учнів, батьків і вчителів школи. Для узгодження дій всіх учасників навчального процесу пропонується наступне:
1.Класні керівники:
а) 1-4 класів створюють у мережі групу батьків своїх учнів для обміну інформацією і безкоштовно долучаються до програми „Дистанційне навчання від видавництва „Країна Мрій”;
б)5-11 класів створюють у мережі групу учнів свого класу, додавши до неї вчителів, які викладають в даному класі. Проводять інструктаж з учнями щодо навчальної мети роботи групи, виключивши спілкування, яке не стосується навчального процесу;
в) в усі групи вводять адміністрацію школи.
2. Вчителі-предметники:
а) кожний викладає завдання учням у групу класу відповідно до свого тижневого навантаження (навчання за розкладом уроків);
б) уроки за три дні: 12(четвер), 13(п’ятниця), 16(понеділок) березня ущільнити до 03 квітня 2020 року. Врахувати також у роботі здійснені у планах поправки-ущільнення попереднього карантину. На протязі карантину канікул нема.
3.Класним керівникам 11-х класів рекомендувати учням трансляцію курсів з підготовки до ЗНО під час карантину на ТК «РАДА» та YouTube- офіційному каналі МОН лекцій з української мови та літератури, біології, математики та історії України. Вона відбуватиметься за таким графіком:
• Середа: 8:00 - 9:00 та 18:30 - 21:00
• Четвер: 8:00 - 9:00 та 18:30 - 21:00
• П’ятниця: 8:00 - 9:00 та 18:30 - 21:00
• Субота та неділя: 10:00 - 20:00 (6,5 годин із перервами)
Повні курси підготовки до ЗНО з тестами, завданнями та конспектами занять можна знайти на платформах онлайн-студій:
• EdEra: ed-era.com
• ILearn (Освіторія): ilearn.org.ua
• Prometheus: prometheus.org.ua
• BeSmart: besmart.study
Для всіх класів і всіх предметів запускаються в Інтернеті уроки онлайн, які вчителі можуть рекомендувати учням і використовувати у навчанні..
4. Для здійснення зворотнього зв’язку домовтесь із учнями про правила та крайні терміни здачі виконаного завдання і дотримуйтесь їх. Дитина має розуміти, що в неї є чітка дата, до якої треба виконати конкретне завдання.
5 Домовтесь із дітьми, в якій формі вони здаватимуть виконані роботи (фото роботи, презентація, текстовий документ, відеозвіт тощо).
6.Всім вчителям :
а) врахувати у своїй роботі методрекомендації ЗІППО( на прикладі мови/літератури, однак, як зразок, може бути використано всіма предметниками).
ГНАТКОВИЧ Т.Д.
Дистанційне навчання (для учнів)
(методичні рекомендації)
1. У день проведення уроку з української мови та літератури, зарубіжної літератури (за розкладом) учитель робить у класному журналі відповідного класу записи згідно з календарним плануванням:
- дати проведення теми;
- на сторінці «Зміст уроку» ‒ тема уроку, під темою ‒ запис «Дистанційна форма навчання»;
- у рубриці «Домашнє завдання» - чітка вказівка роботи (усної чи письмової) з теми.
Наприклад, черговий запис теми з української літератури у 5 класі:
13.03
«Зміст уроку» - Картини природи в поезіях Тараса Шевченка. Ліричний твір «За сонцем хмаронька пливе». Персоніфікація.
Дистанційна форма навчання.
«Домашнє завдання» - Вивчити поезію напам’ять. Вивчити за підручником поняття «персоніфікація».
Записати в зошити тему вірша; виписати 2 пестливі слова, 2 епітети, 1 метафору.
2. Класний керівник надсилає повідомлення (формулювання змісту уроку та домашнього завдання) учням Інтернетом (Viber чи інша форма).
Спілкування учителя й учнів щодо пояснення нової теми та виконання домашнього завдання теж відбувається через Інтернет.
( Вивчений матеріал в класні журнали буде записаний після закінчення карантину згідно цих рекомендацій)
б)карантин дає можливість разом з учнями попробувати співпрацювати на різних платформах, які можна відшукати в Інтернеті . Потрібна інформація знаходиться, зокрема, в статтях: «Як організувати дистанційне навчання учнів — покрокова інструкція. Найактуальніші поради від зіркового вчителя, фіналіста Global Teacher Prize Ukraine», «35 інструментів для дистанційного навчання – добірка НУШ», « Как организовать дистанционное обучение. План действия для учителя(Мастерская Марины Курвитс), «Дистанційне навчання під час карантину: що робити школам, батькам і МОН» тощо, які дають корисні посилання на сайти ;
в)якщо карантин буде продовжено, матеріал для дистанційного навчання можна буде виставляти на сайті школи, як це зробили в деяких школах м.Ужгорода;
г) як варіант, вчитель сам може створити у Вайбері групу з учнів класу. Кожному вчителю у такому випадку доведеться створювати свою групу з свого предмету. Тоді в учня буде стільки Вайбер-груп, скільки предметів.